29 Haziran 2012 Cuma

Kasiyer Sağlığı İşyeri Güvenlik

İş yerinde kasiyerlerin sağlık ve güvenliklerini çevreleyen konuları iki kategoriye ayrılabilir. Fiziksel ve psikolojik sorunları.

Bir Kasiyerin İş Tanımı
Kasiyer olarak çalışan bir kişi iş gününü ayakta ya da oturarak geçirir. İlgili kuruluş türüne bağlı olarak, kasiyer müşterileri için mal ve paket kaldırmak zorunda kalabilir.

Kasiyer vardiya başında para ve mal sayması gerekir. İşi ayrıca elle malların fiyatını girerek veya bilgisayarlı sistem halinde tarayarak yapması gerekir. İndirim kuponları, hediye sertifikaları veya kartları girmek de kasiyerin iş tanımının bir parçasıdır.

Bu iş parçası müşteriler ile etkileşen çeşitli zorlukları içerir ve bunların bazıları zor olabilir. Kasiyer zor olan işlerin başında olduğu halde onların iş başında veya vardiya sonunda sakin ve sağlıklı olarak ertesi gün işe gelmeleri bekleniyor.

Kasiyerler 'Sağlık ve Güvenlik: Sorunlar
Iş yerinde kasiyer sağlığı ve güvenliği göz önüne alındığında, ilgili konulardan biri defalarca hareketlerin aynı tür performans, yani sürekli aynı hareketleri yapmak zorunda kalmalarıdır. Fiziksel ağrılar ve incinmeler, ellerde, bileklerde ve kollarda ağrılar genellikle bu tip işlerle uğraşan insanlar tarafından rapor edilmektedir.

Fiziksel Ağrılar
Sırt ağrısı yaygın kasiyer ağrısı olarak kasiyerleri etkileyen başka bir yakınmadır. Sert bir zemin üzerinde uzun süre ayakta sağlık şikayetleri bu tür sağlık sorunlarına katkıda bulunabilir.

Duygusal Stres
Kasada uğraşmak en zorlayıcı ve bir kasiyerin en zor yaptığı iştir. Müşteriler alışverişlerinden sonra bir ürün, fiyatlandırma veya aldıkları hizmet ile sorunları varsa müşterileri ile ilgili ön cephelerde genellikle kasiyerler oluyor. Bütün müşterilerin hepsini kibarca veya makul davranarak kasiyer yumuşatır ve müşterinin öfkesiyle darbesini alır.

Bir kasiyer için beklentiler de bunların başında olduğu gibi o onun vardiya sonu itibariyle sakin ve kibar olmasıdır. Bu hatta en olgun birey için bile zor ve ne zaman alan bir iştir.

Ciro oranı da çalışanlar için stres kaynağı olabilir. İnsanlar bu kapasitede çalışmak için kendilerini yeterli görmezler ve açıkçası bu işi meslek değil, geçici bir meslek olarak görürler. Müşteriler tarafından yüksek bir talep olduğu zamanlarda, kasiyerler için stres yüksek düzeyde olmaktadır.

İşyerinde kasiyerler 'sağlık ve güvenlik konuları, işveren ve işçi ciddiyetle ele almalıdır. Işin fiziksel ve psikolojik etkileri, yüksek çalışma güvü ve düşük verimlilik en azından sağlık güvencelerinin yerinde olması gerektiği gerçeğini önümüze koyuyor.

Üst düzey yöneticileri olan market zincirleri bu tarz müşteri temsilcilerinin iş gerilimini ve streslerini düşürecek önlemler almaktadırlar. Verimlilik ve sağlıklı, mutlu çalışanların verdiği verimi hiçbir makine veremez, kasiyerler de makine değillerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder